Moja lista blogów

wtorek, lutego 25, 2014

Wybory po holendersku

                 
              13 marca będą wybory do Rady  Miejskiej w Roermond.  Startuje 13 partii .
Byłam dzisiaj na spotkaniu  .Panie z poszczególnych partii przyszły agitować. Co by iść do głosowania a jakże  i żeby nam wszystkim lepiej się żyło. Za kiełbasę wyborczą służyły herbatka,kawka i ciasteczka.
   Siedziałam sobie cichutko, słuchalam co przedstawicielki i kandydatki na radnych mają do powiedzenia i  w duchu kwiczałam ze śmiechu.
 Na sali zagoniono różne kobiety a jakże - większość muzułmanki a co najmniej połowa z nich to analfabetki.
   Temat , który najbardziej je interesuje to holenderski paszport.  Na ten temat kandydatki na radne nie mogły się wypowiedzieć bo   tym gmina się nie zajmuje a nadaje obywatelstwo  królowa - teraz król na wnosek zainteresowanego. Zainteresowany  MUSI zdać specjalny egzamin rownież z czytania i pisania.
  Biuro Integracyjne wystawia opinie itd .... w tym calym procesie gmina nie bierze udziału.
Odpowiedz jednej pani z partii zielonych - zagłosujesz, dostanę się do  po naszemu - senatu  to wtedy będe ci mogła ewentualnie pomóc.
     Dla większości świeżo przybyłych z całego świata kobiet  takie wybory  to bardzo egzotyczny wymysł.
 Panie partyjne  - oczywiście to jest moje bardzo subiektywne myślenie - popełniły zasadniczo jeden błąd.
   Opowiadały o tym co jako radne będą chciały  polepszyć , na czym się skupić w działalności na rzecz gminy. Na konkretne pytanie np .dotyczące przedszkoli ,które są za drogie  i dla wielu kobiet nieosiągalne  - bo przeważnie żyja z socjalu   nie odpowiedziala żadna z kandydatek.
 Na każde pytanie  padające z sali  jedyna konkretna odpowiedż to każda kobieta musi sama swój los wziąc w swoje ręce. Ja to wiem  - inne kobiety z innych kręgów kulturowych tego nie wiedzą , że mogą
   Jedna z Partii Pracy opowiadała ,że najważniejsze jest  wykształcenie. No i holenderski język.
Ja już jestem hhmm młoda duchem i nie za bardzo mi zależy ale te młode kobiety , które nie znaja alfabetu mają potencjał i jakoś gminie nie za bardzo zależy ,żeby  postarać się wyrwać te panie z zaklętego kręgu męża ,dzieci i Imama.

Turczynkom czy Marokankom zdaża się. Nawet była jedna  pani z partii wiodącej teraz w Holandii - VVD. I ta nie umiala jakos trafić do swoich  pobratymców. Się nie dziwie - ta partia w powszechnym  odbiorze to partia dla bogaczy. Ludzie żyjący z zasiłków są  poza ich  zainteresowaniem. Ta partia też mnie nie za bardzo interesuje gdyż z niej pochodzi Wilders . Co prawda odłaczył się , stworzył  nową partie ale korzenie ma w VVD. Pani Marokanka jest trzecia na liście ,ma szanse ale obejdzie sie bez mojego głosu. Chociaż tak na marginesie - przesympatyczna osoba.

Panie z różnych partii ,siedmiu konkretnie przedstawiały swoje programy  naprawy i poprawy działalnosci gminy.

 Kolorowe panie siedziały i słuchały . Popijały herbatke,zakaszały ciasteczkami....i jestem przekonana ,że do wyborów pojdzie z całego grona  możę pięć. Tych, którym na czymś zależy, i mają jakieś plany większe niż tylko poegzystować na socjalu....
 
Nigdy nie brałam udziału w wyborach do rady miejskiej w Polsce. Nie wiem jak to wygląda u nas w praktyce.

  Podobnie pewnie.   Siedziałam z koleżanką holenderką i z listy wszystkich partii  najpierw wykreśliłyśmy te  w których nie było kobiet.

 Potem ja sobie już sama układałam swoją ewentualna liste osób  którym się będę przyglądać. Czy pójdę do wyborów nie wiem jeszcze  ...Jednak żyje w tym Roermond  ..zależy mi ,żeby miasto  było wygodniejsze jeszcze do życia. I też - poniewaz byla tu afera korupcyjna ( tak,tak ,tu sie też zdarza - burmistrz był hi,hi skorumpowany)  to by było miło ,zeby ludzie odzyskali zaufanie do swoich władz gminnych...

5 komentarzy:

  1. No,no,no... Podziwiam, że kolorowe panie /nawet analfabetki, jak twierdzisz/ przyszły na spotkanie wyborcze! Albo na herbatę i ciasteczka...
    No i podziwiam, że kandydatki na radne to też same panie! Co to, Republika Babska w Holandii? Hi,hi,hi

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie wiem gdzie sie podzial moj popredni kommentarz. To Moeder Maximina centrum jest wylacznie dla kobiet. Wiec poszczegolne partie wyslaly do nas swoje przedstawicielki z agitka . Partie bez pan nie braly udzialu w tymm mityngu.

    ...Na sali byl tylko jeden mezczyzna - fotgraf z miejscowej prasy.
    Tak nawiasem mowiac - na calym swiecie zlotousci politycy obiecaja przed ywborami wsio a pratkyka jak widac...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako mężczyzna rodzaju męskiego boję się komentować...
    całuski

    OdpowiedzUsuń
  4. Andrzejku kochany - komentowac u mnie zawsze mozesz pomimo,ze jestem kobieta rodzaju kobiecgo Nie ma sie czego bac hi,hi. Nie gryze i nie kopie,walka na blogu tez nie uzywam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach zapomnialam - caluski...

    OdpowiedzUsuń