Moja lista blogów

środa, października 11, 2017

Kara za grzechy

                 
        Cieszyłam się jak głupia ,że pojechałam sobie tam gdzie chciałam  , teoretycznie wróciłam ci ja do domu wypoczęta i odstresowana.  Tyle teoria. W praktyce  zaczął się horror na wszystkich możliwych frontach.
    Najpierw okazało się ,że nie mam telefonu, potem wysiadł telewizor a następnie internet.
 W międzyczasie dostałam rachunek za telefon mobilny w kwocie oszałamiającej nawet t-mobile...
Negocjacje w sprawie rachunku. Załatwione pozytywnie. Negocjacje z tele-2 w sprawie moich urządzeń. Zaczęli od przysyłania kabelków. Nic to nie dało. Potem namawianie mnie na podpisanie nowej umowy teoretycznie bardzo lukratywnej ale awaria ciągle nie naprawiona. Więc się  wściekłam i całe moje jestestwo techniczne przeniosłam do t-mobile,gdzie już mobilny telefon od lat mam. Niestety ,przenosiny trwały do dzisiaj...Cierpliwie odczekałam. Ale to mało - w tzw, międzyczasie siadła mi nieodwołalnie bateria od roweru. Nie ładowarka, nie rower tylko bateria. Koszt nowej - 600 Eu. Nie wiem co zrobić . Bo przywykłam do łatwej jazdy ,kocham ten mój rowerek itp.itd.... na razie jeszcze codziennie ładuje i boję się gdzieś dalej pojechać bo jak mi tej baterii braknie to jechać można ale to jest ździebko męczące ,szczególnie ,że teraz jesień , wieje i pada.

    Ale apogeum to ja mam z NFZ i UWV.
W każdej korespondencji od NFZ mam zdanie ,że prawo europejskie mówi ,że składkę zdrowotną płaci się tylko w jednym kraju europejskim ,w kraju zamieszkania najlepiej..

 Od października ubiegłego roku usiłuję to prawo wyegzekwować od NFZ.   Przedstawiłam dokumenty ,że mieszkam i płacę tutaj CZ.  Pani młodszy specjalista  Patrycja Kociszewska w WWM MOW NFZ zwróciła się do mojego CZ o oficjalne potwierdzenie. Otrzymała. Ale, żeby sprawę utrudnić ,czy  ja nie wiem co napisała mi list na adres domowy w Holandii ,że zwróciła się jeszcze raz o dodatkowe dane albowiem pan jej nie napisał od kiedy to ja pobieram holenderska emeryturę. A co ich to do jasnej cholery obchodzi !!!!!

  Za parę dni dostałam list od UWV, że otrzymali od "polskich autorytetów" druk E205.NL i ja muszę im przesłać dokumenty o całym moim przebiegu pracy w Polsce, dokumenty potwierdzające moją pracę w Holandii,zasiłki itp ,czyli muszę w/g tego druku udowodnić ,że nie jestem słoniem ....

    Dostałam histerii.  Mój dom zalegają tony papierów,  Poczytałam sobie o tym druku. Ten druk służy do obliczenia emerytury za granicą ,również do tego by np stwierdzić w wypadku renty chorobowej czy osobnik nabył swoją chorobę w tym kraju czy w innym...itp sprawy. Nie ma to nic wspólnego z opłacaniem składek  zdrowotnych.
     Jestem udupiona papierami. Ilekroć spoglądam na list od UWV mam łzy w oczach bo na dodatek nie miałam internetu, kopiarka mi nie chce pracować jak trzeba ,nie wiem skąd wiele papierów i właściwie jakie mam wytrzasnąć UWV chce wszystko . A najbardziej mnie pieni ,że obie instytucje mają to w swoich komputerach a ja muszę przedstawiać dowody!!!!!
  Ręce mi opadają .
  Nie, nie zniechęcę się. Dopnę swego i już.
  Nie wiem gdzie jeszcze napisać ale jestem bliska do napisania na panią młodszą specjalistkę  Patrycję Kociszewską do kancelarii prezydenta, pani premier i do Jarosława Kaczyńskiego pomimo ,że wiem , że oni są wprawni w omijaniu prawa europejskiego .
   Ryba psuje się od głowy  - więc  to i tak nic nie da . Ale może krwi napsuje pani Patrycji jak i ona mnie....

  Jak zwalczę te wszystkie papiery , jak przewalczę to wszystko to dopiero wtedy  wpadnę w depresję jesienną...Na razie mnie jeszcze adrenalina trzyma. Tylko się jeszcze muszę dogadać ze swoją kopiarką...Potem się zajmę rowerami ,bateriami i ewentualnie nowym piecem do kuchni . Bo wczoraj dla poprawienia nastroju usiłowałam upiec  szarlotkę . Wyszła średnio na jeża chociaż w smaku bardzo dobra to jednak  wygląd zewnętrzny ma wiele do życzenia. No proszę  - nawet ciasto nie chce mi wyjść jak powinno..

15 komentarzy:

  1. Nie no coś ty? Przecież nie możesz się teraz załamać i nie wytrzymać, bo te mendy świadczeniowe wygrają!

    Dasz radę, Renia. Skoncentruj się i dobij ich! Wierzę w Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam zamiaru odpuścić ale mną trzęsie każdy nerw z osobna ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie dziwię.

      Mnie trzęsie od początku września, chociaż z nieco innych powodów ;)

      Usuń
  3. Zakładacie klub trzęsawkowy? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaraz tam trzęsawkowy .Może jednak we trzy założymy klub kobiet walczących z bezduszną machiną urzędniczą , bo jak wiem Ty tez masz czasem pod górkę...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspolczuje...
    ja niby mam spokoj, ale tfu! tfu! polskie instytucje moga przeciez i na mnie cos wymyslic. Bleeeee!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ,dopóki nie ruszysz czegoś co będziesz uważała, ze ci się nalezy a polska instytucja będzie uważala inaczej to masz spokój..i jeśli tylko o kasę nie będzie ci chodziło..

      Usuń
  6. Aaale miałaś odwyk! ;-)
    Powodzenia w bojach!

    OdpowiedzUsuń
  7. no na odwyku jak widzisz jest bele jak. Jednak lepiej mieć kjkieś nałogi uważam:))

    OdpowiedzUsuń
  8. To ja już wole moją jesienną depresję. Właśnie zamierza mnie dopaść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie daj się, skręć ostro za winkiel to może w Ciebie nie trafi :-)

      Usuń
  9. Usiłowałem zrozumieć ale mi sie nie udało. To chyba kwestia wieku ale mam dla Ciebie radę. Jest takie biuro o nazwie DUDA - POMOC otwarte i nastawione na wszystkich obywateli !!!!.
    Nie odpisuj abym Cie pocałował w przysłowiowe acz nieprzyzwoite miejsce.
    Pozdrawiam /w czasie pakowania na wizytę w pewnym pieknym kraju na Morzem Północnym/.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze kochany a czegóz to nie mogłeś zrozumieć? Ze nie chce placić w dwóch państwach na opieke zdrowotną ,tylko uparłam się opłacać jedynie w Holandii CZ? Pomimo, że drożej??? Bo pewnie o złośliwości przedmiotów martwych to wiesz i pewnie jako żywo też czasami maszz problem?? Mówisz ,ze coś takiego ma pan Duda??? Hmmm, przemyślę.....

      Usuń
  10. Nie wolno Ci się poddawać ani w walce z Patrycją K.ani popadać w jesienną depresję. Trzymam kciuki abyś poradziła sobie ze wszystkimi problemami. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wysłałam do UWV wszystkie papiery jakie miałam na temat moich dochodów w Holandii. Był to pokażny pakiet wartości 9 eu. Co prawda znaczka nie musiałam kupowaćc ale koperta i list polecony właśnie tyle kosztowało. Nic to .. ciekawa jestem co jeszcze będę musiała przedtsawiać..Bojakoś mi się nie chce wierzyc że na tym koniec

    OdpowiedzUsuń